هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۲۶ دی ۱۴۰۳) رئیس سازمان بهزیستی در مشهد: هدف سازمان بهزیستی، چیرگی بر «بدزیستی» است برنامه‌های ویژه شهرداری مشهد برای ولادت حضرت علی(ع) تبریک متفاوت روز پدر توسط شورای اسلامی شهر مشهد مقدس درباره تاریخچه یکی از باغ‌های مشهور شهر با قدمت دوره صفوی | «عشرت‌آباد»، تحفه سبز مشهد امضای تفاهمنامه علمی میان شهرداری مشهد و دانشگاه حکیم سبزواری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد: همت دوره ششم مدیریت شهری برای ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز ولادت امام علی (ع) و روز پدر (۲۵ دی‌ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: اتوبوس های جدید در مسیرهای پرتردد شهر جانمایی شوند+ویدئو پلمب مرکز لیرز غیرمجاز و یک کافه بازی متخلف در مشهد (۲۴ دی ۱۴۰۳) سهم ۴۰ درصدی حمل‌ونقل عمومی از سفر‌های درون شهری در مشهد | ۱۵ درصد سفر‌های روزانه مشهد با اتوبوس انجام می‌شود شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از وانت های فروش میوه در کنار جاده کلات برگزاری نخستین نشست شورای عالی اندیشه‌ورز مدیریت شهری مشهد | بهره‌گیری از نظرات نخبگان و مدیران باسابقه شهری + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی مشهد: به نگاه‌های نقادانه برای اتخاذ تصمیمات بهتر در اداره شهر نیازمندیم صرفه‌جویی میلیاردی با بومی‌سازی قطعات مترو توسط مهندسان مشهدی کاشت یک میلیارد درخت در کشور به مناسبت سالروز ولادت حضرت علی(ع) رئیس شورای اسلامی مشهد مقدس: بیش از ۵۰۰ خدمت توسط مدیریت شهری مشهد به مردم ارائه می‌شود مترو، نیازمند نگاه ویژه دولت در تأمین منابع مالی و قطعات یدکی برای قطار‌ها تقویت ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در محور توس با ۱۸ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید توزیع روزانه ۵۰۰ هزار لیتر آب شرب در روستاهای خراسان رضوی
سرخط خبرها

متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۲۹۱۴
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷
  • ۱
متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود
شهردار تهران با تأکید بر اینکه گام اول تولید قطار ملی مترو برداشته شده است، تصریح کرد: گام اول به‌خوبی برداشته شده است و شهر‌هایی که مترو دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند و دیگر نیازی نیست که معطل سازوکار ۲ هزار واگنی که وزارت کشور قرار است بخرد، بمانند.

استادی | شهرآرانیوز؛ تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی امروز به یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در شهر‌ها به‌ویژه در کلان‌شهر‌ها تبدیل شده است. از یک‌طرف سن ناوگان اتوبوس در بسیاری از شهر‌ها زیاد و همین باعث شده است روزبه‌روز بر تعداد اتوبوس‌های ازرده‌خارج افزوده شود و از طرف دیگر، قیمت زیاد اتوبوس، نبود حمایت دولت برای خرید ناوگان و ظرفیت نه‌چندان خوب تولید اتوبوس در داخل کشور، باعث شده است که شهرداری‌ها در کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌سختی بتوانند حمل‌ونقل عمومی را سرپا نگه دارند. شهر‌هایی هم که خط مترو در آنها ساخته شده است، علاوه بر اتوبوس باید با مشکل خرید واگن هم دست‌وپنجه نرم کنند.

شهرداری تهران، اما مدتی است که راه‌های جدیدی برای تأمین و خرید اتوبوس و واگن مترو پیدا کرده است. در حاشیه جلسه روز پنجشنبه شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها، شهردار تهران و معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری این شهر به تشریح این اقدامات پرداخت و قرار شد این تجربه تمام‌وکمال در اختیار دیگر شهر‌ها قرار گیرد؛ تجربه‌ای که شاید بتواند مسیر تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کلان‌شهر‌ها را هموار کند.

مترو ملی برای مشهد

شهردار تهران با تأکید بر اینکه گام اول تولید قطار ملی مترو برداشته شده است، تصریح کرد: گام اول به‌خوبی برداشته شده است و شهر‌هایی که مترو دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند و دیگر نیازی نیست که معطل سازوکار ۲ هزار واگنی که وزارت کشور قرار است بخرد، بمانند.

الگوی تهران برای اتوبوس ارزان

علیرضا زاکانی در ادامه و با اشاره به مسیر‌های جدیدی که برای تأمین اتوبوس و تاکسی وجود دارد، تأکید کرد: برای تأمین اتوبوس و تاکسی ظرفیتی در داخل کشور وجود دارد، اما مسیر و ظرفیت جدیدی برای تهران باز شده است که می‌توانیم آن را برای دیگر شهر‌ها هم به اشتراک بگذاریم.

 در این مسیر جدید قیمت اتوبوس از حدود ۳۰۰ هزار یورو به ۲۰۰ هزار یورو کاهش پیدا می‌کند و یک‌ماهه در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد. می‌شود برای این موضوع یک کار مشترک تعریف کرد که همه کشور بهره بگیرند و لازم نیست خودمان را با برخی قیدوبند‌ها محدود کنیم.

پیش‌گامی شهرداری تهران برای واگن‌های ملی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخشی از صدونوزدهمین جلسه مجمع شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌ها که در مشهد برگزار شد، با اشاره به لزوم حل معضل ترافیک در شهر‌ها و مطالبه جدی مردم در این زمینه از شهرداری‌ها، گفت: حل این مشکل نیازمند وضع قوانین جدید و نو است که در تهران درحال انجام آن هستیم و موضوع دیگر، نوسازی ناوگان و بهسازی آن است که شهرداری‌ها دراین‌زمینه دچار مشکلات جدی هستند.

محسن هرمزی با بیان اینکه بعد از واگن‌های خط ۲ مشهد، دیگر هیچ واگن مترویی وارد کشور نشده است، ادامه داد: در ماجرای واگن، شهرداری‌ها فعلا به دریافت مجوز بالادستی و همکاری دولت نیاز دارند، اما شهرداری تهران برای ساخت واگن ملی مترو پیش‌قدم شده است. ما در این دوره توانستیم قطار ملی را به ثمر برسانیم و امروز این پروژه همه تست‌ها را طی کرده است و آمادگی داریم با شرکتی که تأسیس شده است، به شهرداری‌ها کمک کنیم و این تجربه و انتقال فناوری را در اختیار شهر‌ها قرار دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
0
2
در ایران چیزی بنام ملی وجود نداره همش چینیه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->